STRIDEN MOT TIDEN

Jag är så djävulskt trött. Ej bra. För jag har tre uppsatser att skriva. En till imorgon. Två till måndag. Jag har inte börjat. Jag börjar aldrig två veckor innan. Det kan man göra. Det kan bli kul. Jag gör INTE det. 
 
Varje gång tänker jag så här: "Jag börjar skriva kl. 17.00". Tror jag det själv eller? Jag sitter alltid klockan 23:42 och skriver en rubrik liksom. Just den här uppsatsen, den som ska in imorgon är jätteviktig. Om jag inte gör den så kommer jag inte att kunna få något betyg i kursen jag gått. Detta helvete som jag stått ut med. Tanken på att det varit helt förgäves är dånande. Dånande? Dånande. Det är ett ord. 

Det kliar i min skalp, så jag kliar. The information. Jag borde kanske ta en liten kvällslur, hehe. Bara liten. En timme. Nej. Måste skriva. Nu. Gör det sen. Det blir kul. 




MEN HALLÅ. Det var det jag skulle skriva. Trettonde december är Luciadagen. Idag hedrar vi helgonet som klöste ur sina ögon för någon. På Sicilien. Typ. Därför klär vi ut oss och sjunger om stjärnor som glänser och strålande jular. Och numera AVSTÅR FRÅN PEPPARKAKOR FÖR DET ÄR DET ENDA POLITISKT KORREKTA VALET. Jag drar mig för den debatten. Nej. En lur. En lucialur. Helen Sjöholm på SVT play. Stämning. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback