avgå höst

Höst.
Smaka på ordet: H Ö S T. 
 
Nu är det höst. Höstig höst. Höstiga kläder. Höstigt mode. Höstig mat. Höstigt väder. Höstiga jackor. Höstiga höstkompisar. Rökhösta. Hösttags. Höstiga bilder. Höstiga löv. Höstigt samhälle. Höstig "värme". 
 
 
fuckyou hösten. Du är precis som det där kvart i tre ragget som man släpar hem i mitten av oktober - kall och oskön. 
 
Egentligen skulle jag vilja skriva om hur mycket jag älskar hösten, om hur fint allting blir när hela Södermalm  väntar in färgexplotionen som kommer i höstens skrud. Om hur OTROLIGT frisk luft det blir.
Det där en grej jag hatar "åh, var ute på en prommenad idag. DET VAR SÅ FRISK LUFT UTE, NU ÄR HÖSTEN HÄR" Vadå? Blev luften friskare nu? Den är väl alltid frisk? Eller va? Det blir lite kallare? Och lättare att andas? Skojar dom? Eller skojar jag? Det kanske blir friskare. Fan vad skönt då... 
 
 
 
Okej, för att inte låta allt för bitter och oskön så har jag gjort en skön V.S-lista med hösten. 
För tro det eller ej men det finns några få få få ynka fina och bra grejer med hösten också. 
 
 
Slutsats: Jag älskar er mer än hösten.

Kommentarer
sanchezo säger:

Alltså....hahahaha du äger maja! "alla insekter och småkryp dör eller lämnar landet". du är guld <3

Svar: DU ÄGER. Alltså verkligen du äger Sara <3
majzoor.blogg.se

2012-09-30 | 15:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback